Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

ΚΥΔΩΝΟΠΑΣΤΟ

ΚΥΔΩΝΟΠΑΣΤΟ
(Δόση για 5-6 μερίδες)



Υλικά:
5 μεγάλα κυδώνια, ζάχαρη, αρμπαρόριζα, κιτρικό οξύ (ξινό)

Εκτέλεση:
Πλένουμε καλά τα κυδώνια και αφαιρούμε τα μαύρα σημεία τους. Τα κόβουμε σε μεγάλες φέτες μαζί με τα κοτσάνια τους προσέχοντας μήπως υπάρχουν σκουλήκια. Τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα με τόσο νερό όσο να τα σκεπάζει και τα αφήνουμε να βράσουν πολύ καλά. Μόλις βράσουν τα σουρώνουμε χωρίς να τα στραγγίξουμε, τα τοποθετούμε σε μια λεκάνη και τα αφήνουμε να κρυώσουν.
Στη συνέχεια, τα καθαρίζουμε πετώντας μόνο τα κοτσάνια. Τα υπόλοιπα κυδώνια τα αλέθουμε χωρίς να τα πολτοποιήσουμε. Αν στο σούρωμα έχει μείνει πολύ ζουμί το βράζουμε μέχρι να λιγοστέψει πάρα πολύ και το προσθέτουμε στα αλεσμένα κυδώνια.

Βάζουμε το μείγμα σε μια κατσαρόλα με ίση ποσότητα ζάχαρι (1 μέρος μείγμα – 1 μέρος ζάχαρη) και το βράζουμε σε πολύ σιγανή φωτιά, ανακατεύοντας κατά διαστήματα, Μόλις το μείγμα αρχίζει να ξεκολλάει από την κατσαρόλα προσθέτουμε ένα κλωνάρι αρμπαρόριζα και μία πρέζα σκόνη κιτρικό οξύ (ξινό). Δυναμώνουμε ελάχιστα τη φωτιά και ανακατεύουμε συνεχώς. Μόλις το μείγμα γίνει μια ενιαία μάζα και ξεκολλάει από την κατσαρόλα ρίχνουμε λίγο από το μείγμα σε ένα πιάτο: αν ξεκολλάει μπορούμε να το κατεβάσουμε από τη φωτιά. Στρώνουμε ένα ταψί (αρ. 36) με λαδόχαρτο, τοποθετούμε εκεί το μείγμα και το απλώνουμε σε όλο το ταψί. Τοποθετούμε επάνω ένα νέο φύλλο λαδόχαρτο και τα αφήνουμε για μια βδομάδα ή και παραπάνω για να στεγνώσει. Το κόβουμε σε κομματάκια και το σερβίρουμε ή το φυλάσσουμε σε ένα δοχείο στο ψυγείο.

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση

9 σχόλια:

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Πω Πω!!! Στράτο μου σ' ευχαριστώ. Τι ωραία φωτογραφία μου έβαλες!!! Από όπου και να τον δεις ο Μόλυβος είναι μαγευτικός. Πόσο τυχερή νοιώθω που ζω εδώ. Κάλή σου μέρα.

Μηθυμναίος είπε...

Κι εμείς που μόνο κάποια καλοκαίρια μπορούμε να τον χαρούμε, θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι.

Το κυδωνόπαστο μου θύμησε τη μητέρα μου... ήταν από τα αγαπημένα της...

pylaros είπε...

Κάποτε όταν ήμουν μικρός είχα μια θεια το σπεσιαλιτέ της το Κυδωνόπαστο, όμως εμείς το λέγαμε Κομφέτο το έβανε σε σειρές και ανάμεσά του τοποθετούσε δαφνόφυλα, που του έδιναν μια εξαιρετική νοστιμιά. Επίσης έβαζε και μύγδαλα ξεφλουδισμένα....

Όλα αυτά πριν πολλά, πολλά χρόνια, χρόνια πολέμων και δυστυχίας.

Από τότε έχω να δοκιμάσω κυδωνόπαστο ή κομφέτο

χαιρετώ σας
Γαβριήλ

magda είπε...

Αγαπημένη μου Δώρα
Σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια και για την υπέροχη συνταγή σου!
Η κυδωνιά μας πέρυσι ήταν κατάμεστη, φέτος 2-3 έκανε και αυτά έπεσαν.
Του χρόνου θα κάνω κυδωνόπαστο, είναι υπέροχο!
Να σου ζήσουν οι εγγονούλες σου!
Είναι σπουδαίο να είσαι γιαγιά!
Σου στέλνω μια αγκαλιά και πολλά φιλιά!

ΥΓ. Ο Στράτος μας πάλι ζωγράφισε!!!! Πολύ ωραία η νυχτερινή του Μόλυβου!

Dennis Kontarinis είπε...

Δώρα μου καλή σου και όμορφη μέρα και καλή βδομάδα.
Το κυδονόπαστό σου υπέροχο και μου άνοιξε την όρεξη.
Κί΄η φωτογραφία του Στράτου μου ξύπνησε αναμνήσεις από τις αξέχαστες δεκαπέντε μέρες που πέρασα στο νησί σας.
Τα φιλιά μου και την αγάπη μου καλή μου.

Αστοριανή είπε...

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά,
Κυρία Δώρα.
Θαυμάσιες οι συνταγές σου.

Στα Λαζαράκια...
μπορείς να βάλεις και μουσκεμμένα καρύδια-μύγδαλα- σταφίδες- "ντέιζ"-κουκουνάρια
κι ότι άλλους ...σπόρους θέλεις, αρκεί να τα έχεις μουσκέψει από το προηγούμενο βράδυ και μετά να τα τρίψεις σε κομματάκια... Μπορείς να προσθέσεις λικέρ της αρεσκείας σου...

Θα γίνει ένα πεντανόστιμο "φρούτ-κέικ"...
και μια ερώτηση:

Καλά, είσαι η ...Μάγδα,
η
ο φίλος μας ο Γαβρίλης
άρχισε να... μπερδεύει
τα λουλούδια;;;;;;;

Πάντα με χαμόγελο στα χείλη και στην καρδιά,
Υιώτα
"αστοριανή"
ΝΥ

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Αγαπητή Υιώτα, ευχομαι Καλή Χρονιά. Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το γλυκό που μου περιγράφεις είναι το στόλεν, ένα γερμανικό χριστουγεννιάτικο γλυκό πολύ ωραίο. Όμως εγώ δεν θέλω να αλλάζω τις δικές μας παραδοσιακές συνταγές. Μου αρέσει να τις διατηρώ ατόφιες, όπως τις έκανε η μαμά μου και η γιαγιά μου, που ήτας εξαιρετικές μαγείρησες. Το μόνο που κάνω εγώ είναι να τις μαγειρεύω με την τελειώτητα της γαλλικής κουζίνας. Σε χαιρετώ με πολλές ευχές.

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Χρόνια Πολλά, κάθε ευτυχία στον καινουργιο χρόνο.

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Πάντα αγαπούσα την Κρήτη και τους Κρήτες. Είμαι λάτρης της μαντινάδας και της ευκολίας των Κρητών να απαντούν σε όλα με εύστοχες και επίκαιρες. Άλλωστε οι Κρήτες και Λέσβιοι είχαν πάντα στενούς δεσμούς φιλίας και πρωτιές στους αγώνες. Εξ ου και οι πολλοί γάμοι μεταξύ τους. Ας ευχηθούμε να έχουμε μια καλή χρονιά