Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Ένας Ταξιάρχης διαφορετικός…

Αγαπητές φίλες και φίλοι, από τις 8 Νοεμβρίου που είναι η μέρα της απελευθέρωσης της Λέσβου, ήθελα να σας δείξω αυτή τη μοναδική εικόνα, που δείχνει τον Ταξιάρχη, αρχάγγελο Μιχαήλ, τον πολιούχο της Λέσβου, να πατάει έναν Τούρκο.

Η εικόνα αγοράστηκε το 1908 απ' το παππού μου, που τον έλεγαν Μιχάλη. Η Λέσβος λευτερώθηκε το 1912. Είναι μικτή τεχνική, ζωγραφική τα πρόσωπα, τα πόδια, χέρια και η υπόλοιπη εικόνα κολλάζ από λεπτές μεταξωτές κλωστές, κολλημένες η μια δίπλα στην άλλη και ζωγραφισμένες. Τεχνική σπάνια για την εποχή.

Σαν χειροτέχνης, θαμάζω αυτές τις δουλειές και γι' αυτό θέλησα να σας τη δείξω. Με μεγάλη καθυστέρηση, είναι αλήθεια, λόγω πολύ φόρτου εργασίας.


Σας ευχαριστώ

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση

4 σχόλια:

pylaros είπε...

Πολύ ωραία μάλλον πρωτότυπη η εικόνα του Αγίου Μιχαήλ.

Το ότι πατάει έναν Τούρκο πατάει τον εχθρό τον Δυνάστη του έθνους είναι κια αυτό μια φυσική αυθόρμητη εκδηλωτική ενέργεια απέναντι στον εχθρό.
Και είναι απόσταγμα της σκέψης και της θέλησης των Ελλήνων για τη λεφτεριά τους-μας

χαιρετώ σε αγαπητή μου Δώρα
Γαβριήλ


Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Ναι έχεις δίκιο Γαβριήλ, γι'αυτό άλλωστε θέλησα να σας τη δείξω, αν και η φωτογραφία δεν με ικανοποίησε. Ήθελα να τη φωτογραφίσει ο Στράτος, ίσως το καλοκαίρι; Σε χαιρετώ απ' τον ωραίο Μόλυβο. Η Πατρίδα μας όσο και να μας πλυγώνει, τη λατρεύουμε.Νομίζω οτι τα καλά των ελλήνων, είναι πιο πολλά απ τα κακά, αν τα βάλεις στη ζυγαριά,συνκρίνοντάς τα με τους άλλους λαούς. Για τα κακά δεν ξέρω πάντα αν ευθυνόμαστε εμείς. Βλέπεις δεν σταματήσαμε ποτέ να έχουμε δυνάστες, απ' την ανατολή ή απ' τη δύση. Είμαστε σε πολύ κομβικό σημείο και έχουμε τόσο καλό έδαφος για να μας αφήσουν ήσυχους να ζήσουμε ειρηνικά. Γι' αυτό και δεν θέλουν να γίνουμε οργανωμένο κράτος ποτέ. Και είμαστε τόσο ευκολόπιστοι!!!

Ντένης Κοντρίνης είπε...

Δώρα μου καλή μου καλησπέρα σου.
Θαυμάσια η εικόνα και σαν τέχνη αλλά πιο πολύ σαν νόημα αφού αφήνει να δείξει τον πόθο της λευτεριάς. Κάτι που τελικά όπως πάντα το καταφέραμε.
Και τώρα πιστεύω πως και πάλι θα τα καταφέρουμε.
Την αγάπη μου καλή μου.

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Καλημέρα Ντένη μου. Αυτό το νόημα ακριβώς είχε η ανάρτησή μου, και χαίρομαι που σας άρεσαι. Χτές έλαβα το βιβλίο του Δ. Τλιάνη < Σαντορίνη η αμπελόσσα νήσος > και είναι ένα έργο τέχνης. Ελπίζω τελικά να μπορέσεις να το παρουσιάσεις στη Ν Υόρκη. Με αγάπη.